.
 

Kutak za roditelje

Učenici IX-ih razreda na ekskurziji

Učenici IX-ih razreda u pratnji nastavnika Omera Ahmića i nastavnica Adise Gigić i Nihade Kovačević, prvi dan ekskurzije provode u sunčanom Neumu. Svi učenici kao i njihovi nastavnici su dobro i zdravo.

Ekskurzija Neum_maj_2017_12

Ekskurzija Neum_maj_2017_11

Ekskurzija Neum_maj_2017_8

Ekskurzija Neum_maj_2017_3

Ekskurzija Neum_maj_2017_4

Ekskurzija Neum_maj_2017_5

Ekskurzija Neum_maj_2017_7

Ekskurzija Neum_maj_2017_9

Ekskurzija Neum_maj_2017_10 

Snažnija porodica-snažnija zajednica

Međunarodni dan porodice, 15. maj, obilježava se širom svijeta od 1993. godine, kada ga je Generalna skupština Ujedinjenih nacija proglasila Svjetskim danom porodice. Na taj način je istakla važnost porodice kao osnovne društvene zajednice.

Na ovaj dan širom svijeta organizuju se razne manifestacije na lokalnom, nacionalnom i međunarodnom nivou, čiji je cilj da ukažu na različita područja značajna za porodicu. Porodica je zajednica pojedinaca koja treba da omogući svakom njenom članu da pronađe mjesto u društvu koje mu pripada. Ona ima veoma značajnu ulogu u razvoju čovjeka, ali ne samo čovjeka, nego društva uopšte. Porodica je posrednik izmedu društva i pojedinca i ona vrši više funkcija od bilo koje druge društvene grupe. Ona predstavlja osnovnu ćeliju društva, pa da bi se razvilo zdravo društvo potrebno je razvijati i njegovati zdrave odnose u porodici. Porodica, prije svega, treba da bude stabilna socijalna zajednica u kojoj su partneri ravnopravni, gdje postoji međusobna ljubav, poštovanje, razumijevanje i povjerenje između njenih članova. U njenoj osnovi je ljubav, osjećanje sigurnosti, naklonosti, nježnosti, odanosti, prijateljstva... Nefunkcionalne porodice su izložene brojnim problemima socijalne, emocionalne, moralne i materijalne prirode.

Zdrava porodica se karakteriše povezanošću članova porodice i njihovom otvorenom komunikacijom. U njoj se poštuju lične granice i autonomija svakog pojedinca, prihvataju se i ohrabruju ispoljavanja kako pozitivnih, tako i negativnih osjećanja.

Šta porodicu čini sretnom porodicom? Recepta nema, jer da ga ima onda bi sve bile iste, sretne, zadovoljne, ispunjene. Nažalost, danas ipak nije tako.

Ali porodica može težiti boljem i kao sve ostalo i sama se kroz promjene može oblikovati na bolje. Porodični sistem je izrazito zanimljiv, dinamičan, sklon promjenama, stalno napreduje, pruža izazove i čini čovjeka-jedinku ljudskim bićem u punom obliku.

Naša škola je obilježila Međunarodni dan porodice izradom panoa u holu škole i  pripremom prezentacije za učenike na času Odjeljenske zajednice.

odjeljenska -

odjeljenska 1

porodica (7)

Održana probna eksterna matura

10,11 i 12. maja 2017. godine u našoj školi održana Probna eksterna matura za učenike IX razreda iz predmeta: Bosanski, hrvatski, srpski jezik i književost, Engleski jezik i Matematika.

Probna Eksterna_matura_maj_2017_1

Probna Eksterna_matura_maj_2017_2

Probna Eksterna_matura_maj_2017_3

Probna Eksterna_matura_maj_2017_4 Probna Eksterna_matura_maj_2017_5

Predavanje: „ Porodica kao zaštitni faktor u prevenciji rizičnih ponašanja djece“.
U okviru saradnje sa KJU „Porodično savjetovalište“ 13.aprila 2017.godine održano je predavanje u našoj školi. Amer Šenderović, dipl.socijalni radnik i porodični savjetnik je govorio o temi „Porodica kao zaštitni faktor u prevenciji rizičnih ponašanja djece“.
Cilj predavanja je bio da se roditeljima skrene pažnja da je porodica sredina u kojoj se odvija proces odgoja, obrazovanja i socijalizacije djeteta i da od tog procesa zavisi kasniji razvoj djeteta. Roditelji su aktivno učestvovali, postavljali pitanja i govorili o svom iskustvu u odgoju djece.

Sabrija 1 Sabrija 2 Sabrija 3

Dopremljene klupe za svlačionice u fiskulturnoj sali

U srijedu 22.3.2017. godine dopremljene su klupe za mušku i žensku svlačionicu u fiskultirnoj sali naše škole. Za dopremu ovih klupa kao i samo renoviranje dijela fiskultiulturne sale, osim Općine Ilidža koja je finansirala promjenu vanjske i unutranje stolarije u renoviranju sale su pomogli:

  1. Deemat Ilidža (Haris Gadžo; Nermin Mehmedspahić; Rresul ef. Alić)
  2. KM Trade Sarajevo(Boje za salu)
  3. AS-Hondas 1 Ilidža (Boja za salu)
  4. Pizzeria „Piccolo Miondo“ Sarajevo (klupe)
  5. „Sadiković stolarija“ (daske za klupe)
  6. Fast Food „Fresh“ Ilidža (molerski materijal)
  7. „Mlin produkt“ Kiseljak (ploča za vješalice i naslonjač)

Ovom prilikom u ime uposlenika , učenika i roditelja "Treće osnovne škole" Ilidža im se najtoplije zahvaljujemo.

Klupe za_salu_donacija_2017_2 Klupe za_salu_donacija_2017_3

 

 

Posjeta stomatologa

U četvrtak 23.3.2017. godine, stomatolog  Dr. Elmedina Bašić-Ešpek i stomatološka sestra Eldina Salan uposlenice JU Dom zdravlja Ilidža su u redovnom obilasku osnovnih škola sa područja Općine Ilidža posjetile i našu školu te učenicima VI razreda izvršile pregled usne duplje , te dale prijedlog učenicima koji imaju karijesa na zubima ili imaju pokvarenih zuba da posjete stomatološku slubu u pomenutom Domu zdravlja.

Stomatolog pregled_2017_1 Stomatolog pregled_2017_2 Stomatolog pregled_2017_3 Stomatolog pregled_2017_4 Stomatolog pregled_2017_5


Kreativna radionica

U odjeljenju III-3 održana je kreativna radionica. Učenici su zajedno sa učiteljicom, a uz pomoć  roditeljke Hafe Burkić radili posebnu tehniku izrade čestitke od papira u boji. Zajedničkim radom i zalaganjem konačan ishod su bile prekrasne čestitke mami na dar.

Tekst pripremila učiteljica Dalila Sadiković

Kreativna radionica_2017_1

Kreativna radionica_2017_2

Kreativna radionica_2017_3

Kreativna radionica_2017_4

Kreativna radionica_2017_5

Kreativna radionica_2017_6

Kreativna radionica_2017_7

Kreativna radionica_2017_9

Kreativna radionica_2017_8

Kreativna radionica_2017_10

Kreativna radionica_2017_11

Kreativna radionica_2017_12

Kreativna radionica_2017_13

Kreativna radionica_2017_14

Kreativna radionica_2017_15

Kreativna radionica_2017_16

Kreativna radionica_2017_17

Bosna i Hercegovina

Federacija Bosne i Hercegovine

Kanton Sarajevo

Općina Ilidža

JU „Treća osnovna škola“ Ilidža

-          VIJEĆE RODITELJA  -

P O Z I V

  

Dragi roditelji,

 

Izbor za direktora naše škole će se održati u PETAK, 17.02.2017. u 19.00, kada će nam se u prostorijama škole, kandidati za direktora škole predstaviti, te održati prezentacije sa svojim programom rada.

 

Kandidati:

Habota Fatima, sadašnja direktorica, po struci magistar edukacijskih nauka (profesor razredne nastave) i ekonomista

Jakubović Alma, nastavnica bosanskog jezika i književnosti, po struci profesor bosanskog jezika i historije književnosti, trenutno na magistarskom studiju Filozofskog fakulteta-naučni smjer 


Više detalja o samim kandidatima možete naći na web stranici škole www.trecaosnovna.edu.ba ili na oglasnoj tabli. 

Svi roditelji/staratelji imaju pravo glasa. Glasovi su po principu jedan roditelj - jedan glas.

Roditelji koji imaju dvoje ili više djece u školi, glasaju samo jednom i to u razredu kojeg pohađa najmlađe dijete.

Svi roditelji moraju glasanju pristupiti sa ličnom/vozačkom ili nekim drugim identifikacijskim dokumentom. Glasa se samo i isključivo lično uz predočenje ličnih dokumenata.

 

 

Jakubović Alma, profesorica BHS jezika i kniževnosti – viši savjetnik

 

Radno iskustvo:

 

1996 – danas - JU „Treća osnovna škola“ - Nastavnica Bosanskog, hrvatskog, sprkog jezika i književnosti

 

1992 – 1995 – Ratno predsjedništvo Općine Vlasenica

 

1988 – 1991 – Profesorica sh/hs jezika u SŠC „Milorad Vlačić“ Vlasenica

 

Obrazovanje:

 

Filozofski fakultet Sarajevo – profesor bosanskog  jezika i historije književnosti

 

Dodatne aktivnosti:

 

-          Član Kantonalnog aktiva nastavnika BHS jezika i književnosti

 

-          Član Kantonalne komisije za izradu testova za Eksternu maturu za osnovnu školu (2014/2015)

 

-          Član Kantonalne predmetne komisije za izradu ispitnog kataloga za eksternu maturu gimnazije i srednje škole  (2015/2016)

 

-          Član Komisije za izmjene i dopune nastavnih programa za osnovne i srednje škole

 

 

Habota Fatima, magistar edukacijskih nauka    

 

Radno iskustvo:

 

2013 – danas  - direktor JU „Treća osnovna škola“

 

2011 – 2013  - pomoćnik direktora/v.d. direktor  JU „Treća osnovna škola“

 

1998 – 2011  -  nastavnik razredne nastave

 

Obrazovanje:

 

Postdiplomski studij, Nastavnički fakultet;  magistar edukacijskih nauka

 

Ekonomski fakultet; ekonomista

 

Nastavnički fakultet; profesor razredne nastave

 

Dodatne aktivnosti:

 

-          Angažman u naučno-stručnom časopisu „Vizija“  (9 objavljenih radova)

 

-          Objavljeni  naučno-stručni radovi (4 rada)

 

-          Prikaz djela objavljen  i prezentiran na naučnom skupu

 

-          Provela 3 istraživanja na području odgoja i obrazovanja, 1 istraživanje na području ekonomije

 

-          Uvodničar na tematskoj sjednici  Koordinacije vijeća roditelja ilidžanskih škola

 

-          Demonstrator na sastancima Aktiva učitelja

 

-          Voditelj radionica za EFP projekat



 

Okvirni kalendar pismenih provjera znanja 2016_17

Roditelji, učenici i učitelji okrečili učionicu

U subotu 16.3.2016.godine ucenici, roditelji i ucitelji I-3 i II-3 ucestvovali su u akciji krecenja, te su okrecili ucionicu u kojoj borave!

Krecenje 1

Krecenje 2_1 Krecenje 3_1 Krecenje 4_1 

 


 

 

Tribina za roditelje

U organizaciji Kantonalne javne ustanove „Porodično savjetovalište“, u četvrtak 17.3.2016. godine u prostorijama „Treće osnovne škole“ Ilidža, za roditelje i nastavnike realizovana je tribina: Porodica kako zaštitni faktor u prevenciji rizičnih ponašanja djece.“

Zahvaljujemo se roditeljima naših učenika na prisustvu.

viber slika 1viber slika 2

viber slika 3

„Lijep odgoj je najvrednije nasljedstvo koje roditelj može ostaviti svome djetetu“


Odgoj je proces formiranja čovjeka kao ljudskog bića, njegovih fizičkih, intelektualnih, moralnih, estetskih i radnih osobina. U odgojnom procesu odgajanik i odgajatelj putem komunikacije i interakcije planiraju, ostvaruju i vrednuju cjeloviti razvoj ličnosti.
Glavni odgajatelji u porodici su roditelji. Odgoj u porodici započinje odmah po rođenju djeteta. Porodični sistem je jako dinamičan, te razne situacije u porodici mogu da utičuu na pozitivno i negativno ponašanje djeteta. Uzajamnim odnosima između djece i roditelja stvara se dinamika u porodici., kroz koju se uče prva pravila ponašanja, jačaju i razvijaju ego procesi, stiču navike, internacionaliziraju vrijednost i ideali, vrši proces identifikacije.
Djeca se trebaju odgajati sistemski. Uspjeh u odgoju djeteta rješava se u mladim godinama, do pete godine života, kako su pisali poznati pedagozi. Kakav će biti čovjek, kakve će vrijednosti nositi sa sobom, zavisi posebno od toga kakvim ga roditelji učine do njegove pete godine života.  Ako roditelji do pete godine ne odgajaju dijete kako treba i ne prenose na njega higijenske, društvene, kulturne, moralne i vjerske manire, onda će kasnije morati dijete preodgajati. Na prvi trenutak možete pomisliti: Pa šta dijete može doživjeti do pete godine, jer roditeljima se čini da sve ide dobro. A u desetoj ili jedanaestoj godini sve pođe na gore i roditelji se pitaju ko je iskvario dijete, a sami su odgovorni za njegov odgoj od prve do pete godine.
Dobra i ugodna, intimna i topla atmosfera u porodici, sigurnost koju pružaju zdravi i interpersonalni odnosi, prvi su preduvjet uspješnog razvitka osobnosti i značaja djece i omladine. Porodica udara temelje cjelokupnoj ličnosti djeteta ostvarivanjem fizičkog, intelektualnog, moralnog, estetskog i radnog odgoja. Ona daje ono što je bitno i od čega se kasnije škola i ostale društvene institucije polaze i na čemu grade odgojni utjecaj na dijete. Osim toga, porodični odgoj ima naročit značaj i za emotivni razvoj ličnosti, jer se u porodici stvaraju emotivne veze i od tih prvih emotivnih veza u velikoj mjeri će zavisiti kasniji emocionalni razvoj i uravnoteženost jedne ličnosti.
Vaše dijete je vaše ogledalo, baš kao što ste i vi njegovo. Gledajući dijete može se mnogo toga saznati o roditeljima, o prilikama u porodici, o međusobnim odnosima, o navikama, osobinama ličnosti osoba koje ga okružuju. Tako se vi ogledate u djetetu. A sve što vi radite, kako se ponašate, kako se ophodite jedni prema drugima, kako govorite, gestikulišete, sjedite, jedete, dijete vidi od vas, tj.ogleda se i ugleda na vas. Kopira vas, identifikuje se s vama.
Kada je riječ o navikama, treba napomenuti da o svakom čovjeku možemo suditi, između ostalog, na osnovu njihovih higijenskih, kulturnih i radnih navika. A te navike se stiču u djetinjstvu. Ne dozvolite da drugi loše sude o vašem djetetu, znajte da su roditelji prvi na spisku odgovornih za njegovo ponašanje.
Savremena porodica suočava se sa planetarnim iskušenjima i problemima. Savremene pošasti: droge, alkohol, igre na sreću, mas mediji i neprakticiranje vjere produbljuju krizu koja ne bira i ne pita, već samo razara.

Članovi porodice imaju malo vremena da budu zajedno. Komunikacija među supružnicima je smanjena na minimum. Roditelji imaju malo vremena da se aktivno bave odgojem i obrazovanjem svoje djece onoliko koliko im je potrebno pa su takvi izloženi svim gore navedenim pošastima. Djecu treba vratiti da budu doista djeca koja neće zaboraviti na svoje roditelje. Roditelji su čuvari, staratelji i pastiri svoje djece i kao takvi neće degradirati svoju časnu zadaću odgoja i obrazovanja.
U razgovoru s mladima saznali smo da najveći utjecaj u njihovom životu imaju vršnjaci i mediji. A kada ulica, vršnjaci i mediji uzmu odgoj u svoje ruke, tu nastaje kriza identiteta. Činjenica je da nikada više međuljuski odnosi nisu bili nagriženiji i da nikada više odgojna komponenta u obrazovanju nije bila zapostavljenija nego danas. Mladi imaju višak dosade, a manjak ambicija.
Posebno ističemo problem medija koji polahko preuzimaju vodeću ulogu u desakralizaciji i dehumanizaciji ljudskog života. Nerijetko se populariziraju vanbračni odnosi, blud, građanski neposluh, odvajanje vjere od svakodnevnog življenja, uživanje u haramima (alkohol i droge). Evidentna je intencija da se u društvu naruši moral, sram, stid, saosjećanje zbog tzv.modernog/savremenog življenja koje zapad favorizira kao najbolji mogući način življenja.

Dragi roditelji,  radite na svojoj nadogradnji, na svom permanentnom odgoju i obrazovanju, jer ako dijete vidi da vi slobodno vrijeme koristite čitajući knjigu i ono će posegnuti za njom. To će imati mnogo više efekta od priče:“Hajde sine, čitaj neku knjigu, trebat će ti..“.  Takve i slične fraze vremenom djetetu postanu dosadne, čak naporne i u njemu, stalna prisila, može proizvesti samo apatiju ili čak antagonizam i prema vama i prema knjizi. Djeca ne vole kad im se previše pridikuje, naređuje, kada ih tjerate da nešto urade. Umjesto samo riječima, pokažite im ono šta trebaju da usvoje i svojim djelima. Tako će lakše, brže i s više volje naučiti mnogo toga. Jer, ako tražite od djeteta da pospremi svoj krevet kada ustane, nemojte da vam se desi da vaš krevet dijete zatekne neuredan. Prigovorit će vam to kad-tad. Ako odvraćate dijete od gledanja u ekran tv-a ili računara, nemojt se odmah nakon izrečene opomene djetetu, okrenuti i upaliti televizor. Tako dolazite u kontradikciju sami sebi, a djetetu to sigurno neće pomoći. Najbolji odgoj djeteta je odgoj ličnim primjerom.

Dakle, dogovarajte se sa djetetom, saslušajte i njegovo mišljenje i podržite ga u dobru. Nastojte da budete što pravedniji prema djetetu: nagradite ga kada uradi nešto dobro (to može biri i pohvala, kompliment, poljubac za manju djecu, čestitanje stiskom ruke za nešto stariju, omiljeni kolač ili neki poklončić – zavisno od urađenog), ali i kaznite za loše (u obliku kazne spadaju prijekor, kritika, zabrana...). i budite dosljedni u postupcima, posebno kada se radi o djelovanju oba roditelja. Ono treba da bude usaglašeno i sinhronizovano. Ako majka ne dozvoljava djetetu da bude više od dve sata na polju, onda dijete treba da dobije isti odgovor i od oca i obrnuto.
Naći pravu mjeru između nagrade i kazne znači riješiti problem odgoja. Davati djeci podršku, nagrađivati ili kažnjavati, sve mora biti usklađeno tokom dječijeg rasta. Temeljni cilj roditeljskog angažiranja je postati prijatelj svog djeteta, ali samo u skladu s njegovom sposobnošću da u tome razumije i odgovornost. Neki roditelji čine greške iz želje da postanu prijatelj svom šestogodišnjaku. Roditelji trebaju biti pažljivi kada je u pitanju podrazumijevanje pojma prijatelj... U ovoj dobi dijete treba roditelja, a ne prijatelja. Mnoga istraživanja su pokazala da su djeca, koja su često kažnjavana od svojih roditelja, u društvu s drugima i sami primjenjivali kaznu. Danas sve više preovladava mišljenje da se fizičko kažnjavanje djece treba potpuno izbaciti iz prakse. Daleko je bolje za dalji dječiji razvoj, pozitivno ponašanje u školi, dobar školski uspjeh, dati težišt nekim drugim blažim oblicima sprečavanja. Djecu je poželjno podsticati, ali kako su istraživanja pokazala, tamo gdje se dijete podstiče kroz materijalne oblike stimulacije, onda dijete u takvoj situaciji postaje egoistično. Za dobar uspjeh i ponašanje učenika u školi, roditelji roditelji trebaju nagradu i kaznu koristiti smišljeno, kvalitetno i odmjereno.

I ne zaboravite:
Djetetu nikada ne valja zadavati kaznu kao kaznu, nego da je osjeti kao naravnu posljedicu svojeg nevaljalog čina. (Rousseau)

 
 
 
 
 

Joomla Templates by Joomla51.com